Nieuws & updates van 50PLUS Assen

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en onze acties in Assen. Bij 50PLUS Assen luisteren we écht naar u en zetten we ons in voor een veilige, betrokken en menselijke gemeente. Hier delen we onze standpunten, successen en de onderwerpen die we samen met u aanpakken. Uw stem telt en vormt de basis van ons beleid.

 

50PLUS zoekt in Drenthe kandidaten voor de Provinciale Staten en de Waterschappen

Voor de komende verkiezingen zijn wij op zoek naar actieve leden (of aspirant leden!) die ons willen helpen om tot een mooi resultaat te komen in maart volgend jaar.

Er is veel werk te doen! Wij zijn op zoek naar kandidaten voor Provinciale Staten en de vier Waterschappen in de regio en naar leden die zich beschikbaar willen stellen op een kandidatenlijst plaats te nemen. Maar er moet ook campagne gevoerd worden! Dus iedereen die mee wil helpen de komende verkiezingen tot een succes te maken is van harte welkom! En mocht u iemand kennen in uw omgeving die ons werk ook belangrijk vindt? Meldt diegene gerust ook aan! Van harte welkom!

Wilt u zich beschikbaar stellen voor de kandidatenlijst voor de Provinciale Staten of voor een Waterschap? Of wilt u mee helpen met de campagne of op een andere manier om de verkiezingen tot een succes te maken? Of weet u iemand die ons wil helpen bij ons werk? Neem dan middels een emailbericht contact op met Theo van Eijk. Theo is bereikbaar op theovaneijk50plus@outlook.com. En wilt u eerst wat informatie dan kan dat ook telefonisch op 0622933028.

Aanmelden via theovaneijk50plus@outlook.com
Informatie via 0622933028

Wij hopen dat heel veel leden uit Drenthe gezamenlijk de schouders eronder willen zetten. Want alleen samen zijn wij sterk en in staat onze belangen in de politiek te verdedigen.

Samen in ons belang!

 

 

 

 

18 maart vanaf 21:00 uur - Gespannen kijken naar het grote scherm in de Nieuwe Kolk waar de uitslagen van de stembureaus beginnen binnen te druppelen.

Zaterdag 14 maart, verkiezingsmarkt op het Koopmansplein.

Om 09:00 uur s'morgens de stand opgebouwd en voorzien van folders, posters en info over onze plannen en ons programma. Het is waterkoud en nog rustig op straat. Langzamerhand komen ook de andere partijen met hun stands en wordt het een gezellige dynamiek van mensen in verschillende kleuren. Rond elven komt er meer winkelend publiek en al gauw raken we in gesprek met mensen van allerlei pluimage die graag wil weten war 50PLUS-Assen hun te bieden heeft. Een groot deel van de gesprekken gaan over ons ambitieuze woon- en groenplan voor het nieuw te ontwikkelen havengebied. De grote posters die we hebben opgehangen met daarop een impressie van wat er mogelijk is, spreken erg tot de verbeelding. Uiteraard vragen mensen ook naar onze oplossingen voor de onveilige situaties in het centrum en in de wijken en uiten hun zorgen over de wazige, voor de burgers, dure plannen van het onlangs gevormde minderheidskabinet op landelijk niveau.  Al met al een leuke dag met waardevolle gesprekken met burgers van Assen en omstreken. Bijna het gehele team was aanwezig en we hebben veel reclame kunnen maken voor onze standpunten. Op naar woensdag!! 

Zaterdag 27 februari: Weer een weekend flyeren op weg naar 18 maart. 

In de gesprekken op straat straat komt vooral naar voren dat mensen zich zorgen maken over de plannen van het onlangs geinstalleerde minderheidskabinet.  De plannen zoals die in het coalitieakkoord zijn opgenomen, hebben grote impact op de koopkracht van met name 50plussers.

Uiteraard hebben we op gemeentelijk nauwelijks invloed op de landelijke politiek maar we kunnen en gaan ook zeker de signalen die we op straat horen overbrengen naar de landelijke partijtop.

Zodat men de signalen uit de samenleving kan meenemen in het totstandkomen van beleid. Al met al weer een goeie dag,  we waren zichtbaar in de stad en we hebben veel mensen gesproken! Lees onze plannen op www.5plus-assen.nl

 

Zaterdag 20 februari: een mooie eerste flyerdag in Assen! ☀️


Een geslaagde dag: het weer zat mee, veel flyers uitgedeeld en vooral waardevolle gesprekken gevoerd.

De rode lijn? Ouderen in Assen maken zich zorgen over hun portemonnee. Hoe betaalbaar blijft de zorg, zoals thuishulp? Zijn er voldoende betaalbare, levensloopbestendige woningen? En hoe zit het met veiligheid: op straat en op het internet?

Daar maakt 50PLUS Assen zich o.a. sterk voor!!

  • Een eerlijke verdeling van het WMO-budget gericht op de praktijk
  • Een toegankelijk loket in het gemeentehuis voor hulp bij internetvragen
  • Meer ordehandhaving voor extra veiligheid.
  • Gericht bouwen in Assen, meer betaalbare levensloopbestendige woningen op aantrekkelijke locaties.
  • Door middel van korte lijntjes naar de partijtop, de plaatselijke issues aan de orde stellen.

Benieuwd wie wij zijn en waar wij voor staan in Assen?
Kom zaterdag 28 februari vanaf 10.00 uur naar de omgeving van het Koopmansplein.

Jan Struijs was op bezoek in Assen, 13 feb jl.

Ondanks de snijdende kou met een gevoelstemperatuur van -15 graden heeft onze landelijke frontman, Jan Struijs op het Koopmansplein de moeite genomen om met ons en enkele burgers (die de kou hadden getrotseerd) het gesprek aan te gaan over de raakvlakken tussen de landelijke en de gemeentepolitiek. Het waren leuke, inhoudelijke gesprekken en het was een relaxte sfeer. Jan liet zich van zijn beste kant zien en gaf er blijk van dat hij heel goed weet wat er speelt in de gemeentes. Een waardevol- maar zeker ook voor ons een leermoment!  

 

Met Jan op bezoek bij de burgemeester

Op het gemeentehuis werden we ontvangen door burgemeester van Assen, Marco Out. Na een kopje koffie en een gevulde koek ging het over politiek in de breedste zin van het woord. Ook nu bleek maar weer dat er veel raakvlakken zitten in de problematiek waar we landelijk mee worstelen en de gemeentelijke issues. Het was voor ons een leuk en maar ook zeker informatief gesprek van ca. 45 minuten. Op de foto linksboven ziet u om de hals van de burgemeester nog de ornamenten van de plaatselijke carnavalsvereniging, hij kwam nét van een bijeenkomst met deze vereniging. Dank aan de burgemeester dat hij toch even tijd vrij kon maken om ons en Jan, in de hoedanigheid van 2e-kamerlid te ontvangen. Nadien gezamenlijk een drankje bij een plaatselijk restaurant waar het gesprek wat informeler werd, waaruit bleek dat Jan ook is geïnteresseerd naar de mens achter de gemeente-politicus.

Opnieuw dreigen 55-plussers onevenredig geraakt te worden

 

De Telegraaf schrijft vandaag wat wij al langer zeggen: de bezuinigingen op WW, WIA en de zorg raken vooral 55-plussers. Mensen die tientallen jaren hebben gewerkt en bijgedragen, krijgen opnieuw de rekening gepresenteerd.

Dat is niet uit te leggen. En het is niet eerlijk.

Juist daarom is 50PLUS nodig. In Den Haag, in de provincie én hier in Assen. Wij staan voor eerlijke verdeling, goede zorg en een fatsoenlijk vangnet voor iedereen.

Op 18 maart heeft u de keuze. Stem 50PLUS-Assen